Projekt Sygnalizator +
Projekt Sygnalizator+ to ukierunkowana na potrzeby dużych przedsiębiorstw kompleksowa propozycja opracowania i wdrożenia modeli wsparcia dla pracowników w wieku przedemerytalnym i emerytalnym oraz samych przedsiębiorstw, bazująca na Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF).
W większości krajów europejskich obserwuje się systematyczny wzrost udziału w populacji ogólnej osób po 50. roku życia. W kontekście rynku pracy oznacza to zmniejszanie liczby osób w wieku produkcyjnym. Według danych Eurostatu (2018) wskaźnik zatrudnienia osób w wieku 55-64 lat wynosi w Polsce 49,4%. Średnia dla Unii Europejskiej to 57,8%.
Przeprowadzone rozpoznanie pokazuje, że w dużych przedsiębiorstwach w Polsce brak jest kompleksowego rozwiązania pozwalającego na planowanie i wspieranie dalszej aktywności zawodowej osób w wieku przedemerytalnym i emerytalnym, wykorzystującego rzetelne informacje nt możliwości ich (faktycznego) funkcjonowania zawodowego, uwzględniającego zarówno wymiar zmian rozwojowych, stan zdrowia, aspekty psychospołeczne czy zmienne środowiskowe (w szczególności związane ze stanowiskiem pracy).
Dla przedsiębiorstw stanowić może szanse na lepsze wykorzystanie potencjału starszych pracowników przez odpowiednio wczesne rozpoznanie ich możliwości funkcjonowania zawodowego w kontekście osiągnięcia wieku przedemerytalnego/emerytalnego oraz dopasowanie wymagań zawodowych (stanowiskowych) do tych (zmieniających się) warunków a przez to do potencjalnego wydłużenia aktywności zawodowej.
Dla samych pracowników umożliwia zbadanie i rozpoznanie – na podstawie ugruntowanego postępowania diagnostycznego – własnych możliwości (dalszego) funkcjonowania zawodowego, oraz podejmowania świadomych decyzji na temat dalszej aktywności zawodowej.
Realizatorami trwającego 24 miesiące projektu są Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy oraz Katolicki Uniwersytet Eichstaett–Ingolstadt. Skład konsorcjum oraz wysokie kwalifikacje zespołu eksperckiego pozwalają mieć nadzieję, że powstanie rozwiązanie modelowe wysokiej jakości, które zostanie wdrożone i wykorzystane w wielu przedsiębiorstwach.

Prezentacja – Projekt Sygnalizator +


PROJEKT „Akademia wychowanków MOS i MOW”
Nr POWR.03.01.00-00-T166/18 
 
Z dniem 1 grudnia 2018 r. z ramienia NARODOWEGO CENTRUM BADAŃ I ROZWOJU na Wydziale Nauk Pedagogicznych UKSW w Warszawie w partnerstwie z Fundacją Polskiej Akademii Nauk rozpoczęła się realizacja projektu AKADEMIA WYCHOWANKÓW MOS I MOW.
Projekt realizowany jest w ramach:
Oś priorytetowa: III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju
Działanie: 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym
Numer naboru: POWR.03.01.00-IP.08-00-3MU/18
Numer projektu: POWR.03.01.00-00-T166/18
Okres realizacji projektu: 3 edycje w okresie od: 2018-12-01 do: 2021-11-30
Opłata dla uczestników – BEZPŁATNIE
Liczba uczestników: 100 osób, ok. 30 w każdej z trzechedycji (3 lata trwania projektu)
miejsce: Kampus UKSW,  ul. Wóycickiego 1/3,  Warszawa (Młociny)
 
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Całkowity koszt projektu wynosi 1 013 300 zł., z czego środki UE stanowią 948 860 zł.
Akademia wolontariatu – nowe spojrzenie na edukację dorosłych

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie UE.jpg

Akademia wolontariatu – nowe spojrzenie na edukację dorosłych
„Akademia wolontariatu” to innowacyjny projekt edukacyjny skierowany do osób pracujących powyżej 25 roku życia, mieszkających na terenie województwa mazowieckiego, które pragną podnieść swoje umiejętności podstawowe i rozwinąć kompetencje społeczne w niestandardowy sposób. Jest też ofertą dla osób poszukujących nowego celu w życiu (praca społeczna) lub zmagających się z wypaleniem zawodowym i pragnących przełamać rutynę w pracy. To nowa ścieżka dla osób, które chcą nauczyć się czegoś nowego, ale nie znalazły na rynku odpowiedniej oferty i które pragną pogodzić obowiązki zawodowe i prywatne z własnym rozwojem.

Cel
Celem projektu jest przetestowanie opracowanego modelu edukacji oraz sprawdzenie skuteczności i efektywności zaproponowanych w nim metod. Nowy model ma dostarczyć niestandardowego sposobu podnoszenia umiejętności podstawowych w zakresie rozumienia i tworzenia informacji, rozumowania matematycznego oraz umiejętności cyfrowych i kompetencji społecznych. Model zostanie przetestowany wśród 20 osób z grupy docelowej poprzez ich udział w działaniach „Akademii wolontariatu”, obejmujących indywidualną diagnozę umiejętności podstawowych, kompetencji społecznych i potrzeb, wsparcie edukacyjne, doradztwo i walidację nabytych umiejętności.
Nauka w ramach „Akademii wolontariatu” będzie odbywać się podczas tworzenia Programu wolontariatu pracowniczego, obejmującego 3 części: analizę sytuacji i potrzeb firmy, która miałaby taki wolontariat wprowadzić oraz stworzenie budżetu i planu promocji programu. W procesie edukacji kładziemy nacisk na ograniczenie teorii do niezbędnego minimum i naukę przez działanie, w zindywidualizowany sposób – przystosowany do potrzeb i oczekiwań każdej osoby uczestniczącej w testowaniu.

Planowane efekty
Przetestowanie modelu w praktyce pozwoli stwierdzić czy zaproponowane metody są skuteczne i efektywne w edukacji osób dorosłych. Ponadto udział w projekcie pozwoli jego uczestniczkom i uczestnikom podnieść umiejętności podstawowe (dwie najniżej ocenione spośród trzech umiejętności: rozumienie i tworzenie informacji, rozumowanie matematyczne i umiejętności cyfrowe) o minimum 1 poziom zgodnie z PRK i rozwinąć kompetencje społeczne, a także zapoznać się z ideą wolontariatu pracowniczego. W efekcie osoby te będą gotowe podejmować nowe, bardziej odpowiedzialne zadania zawodowe i częściej wykorzystywać technologię w codziennym życiu, co umożliwi im skuteczniejsze osiąganie celów zawodowych i prywatnych i podniesienie jakości życia.
Zostanie także opracowany Raport zbiorczy z diagnozy uczestników projektu, a także Raport podsumowujący przebieg testowania modelu wsparcia wraz z finalną wersją modelu.

Projekt „Akademia wolontariatu” realizowany jest w partnerstwie z Uniwersytetem Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie od 1.02.2021 do 28.02.2022 r. w ramach projektu: „SZANSA – nowe możliwości dla dorosłych” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Wartość Projektu: 564 682,65 zł
Wkład Funduszy Europejskich: 532 439,27 zł  
Nr projektu: WER19SZA0003

Dokumenty rekrutacyjne – szczegóły
Regulamin uczestnictwa – szczegóły

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Harmonogram_0_0.png
„STRATEGOR. Opracowanie narzędzia do programowania strategicznego w obszarze przeciwdziałania ubóstwu i wykluczeniu społecznemu na poziomie lokalnym dla jednostek samorządu terytorialnego”



Projekt „STRATEGOR. Opracowanie narzędzia do programowania strategicznego w obszarze przeciwdziałania ubóstwu i wykluczeniu społecznemu na poziomie lokalnym dla jednostek samorządu terytorialnego”
POWR.02.05.00-00-0217/18
 
Z dniem 01.01.2019 r. Fundacja Polskiej Akademii Nauk w partnerstwie z Katolickim Uniwersytetem Lubelskim Jana Pawła II oraz Uniwersytetem Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie rozpoczął realizację projektu dofinansowanego z Funduszy Europejskich pn.: „STRATEGOR. Opracowanie narzędzia do programowania strategicznego w obszarze przeciwdziałania ubóstwu i wykluczeniu społecznemu na poziomie lokalnym dla jednostek samorządu terytorialnego”.
Jednostką realizującą z UKSW jest Wydział Nauk Pedagogicznych we współpracy z Wydziałem Teologicznym, Wydziałem Nauk Historycznych i Społecznych oraz Wydziałem Studiów nad Rodziną.
Program: Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020
Oś priorytetowa: II. Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji
Działanie: 2.5 Skuteczna pomoc społeczna
Numer naboru: POWR.02.05.00-IP.03-00-017/18
Numer projektu: POWR.02.05.00-00-0217/18
Okres realizacji projektu: od 2019-01-01 do 2022-06-30
Całkowita wartość projektu wynosi: 9 990 307,80 zł. Wnioskowane dofinansowanie: 9 990 307,80 zł
 
Cel główny projektu: Dostosowanie przez 2478 samorządy gminne lokalnych strategii rozwiązywania problemów społecznych poprzez zastosowanie opracowanego narzędzia: modelowej gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych oraz innych narzędzi opracowanych w ramach PO WER do właściwego programowania, monitorowania i ewaluacji polityk publicznych w zakresie włączenia społecznego na podstawie objęcia wsparciem szkoleniowo-doradczym 4 956 pracowników (3964K/992M) jednostek samorządu terytorialnego do VI 2022 r.
 
Projekt przyczyni się do osiągnięcia celu szczegółowego PO WER:
Wzmocnienie procesów monitorowania i ewaluacji polityki na rzecz włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa poprzez zwiększenie potencjału JST do dostosowania srps do właściwego programowania, monitorowania i ewaluacji polityk publicznych w zakresie włączenia społecznego. Dla osiągnięcia celu założono w projekcie opracowanie modelowego wzoru budowania srps oraz zwiększenie poziomu wiedzy przedstawicieli JST w tym zakresie. Działania te pozwolą na uspójnienie planowania w obszarze polityki społecznej na poziomie krajowym, wojewódzkim oraz lokalnym. Zwiększy się trafność opracowywania strategii wojewódzkich, a także będą możliwe zmiany legislacyjne.
 
DO KOGO SKIEROWANY JEST PROJEKT?
Podmioty: Jednostki samorządu terytorialnego (w tym jednostki organizacyjne pomocy społecznej) i ich pracownicy, instytucje pomocy i integracji społecznej i ich pracownicy, inne podmioty istotne dla włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa. Instytucje pomocy i integracji społecznej, w tym: jednostki organizacyjne pomocy społecznej, podmioty zatrudnienia socjalnego, organizacje pozarządowe działające w sferze pomocy i integracji społecznej oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 pkt 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, zakłady aktywności zawodowej, warsztaty terapii zajęciowej oraz inne podmioty działające w sferze pomocy i integracji społecznej, których głównym celem nie jest prowadzenie działalności gospodarczej.
Wymiar ilościowy: 2478 samorządy gminne – jednostki samorządu terytorialnego, które wykorzystały opracowane narzędzie do poprawy jakości srps.
Osoby: pracownicy jednostek samorządu terytorialnego objętych wsparciem szkoleniowo-doradczym: 4 956 (3964 K/992 M). Będą to osoby, które będą uczestniczyć w szkoleniach oraz korzystać z wsparcia doradczego. Są to pracownicy gmin – pracownicy zajmujący się planowaniem działań z zakresu przeciwdziałania ubóstwu i wykluczeniu społecznemu. Będą to osoby w każdej z gmin, które zostaną zostanie przeszkolone: dwóch pracowników przy czym jeden pracownik z ośrodka pomocy społecznej i jeden z urzędu gminy. W tym ważną kategorią grupy docelowej będą: Gminy jako jst (600 podmiotów), dla których przeprowadzone będą działania wspierająco-doradcze polegające na: wskazówkach eksperckich w zakresie dostosowania strategii, które zostały poddane przeglądowi i które są nieprawidłowe, a także pozostałe gminy (jst), które po uczestnictwie w szkoleniach będą opracowywały strategie wg nowego modelu.
Dodatkowo, grupą docelową objętą wsparciem dodatkowym będzie co najmniej 315 przedstawicieli powiatów oraz co najmniej 16 przedstawicieli ROPS, którym w formie seminariów zaprezentowane zostanie narzędzia podręcznika metodologicznego, wydanego również w wersji elektronicznej i jego wykorzystania do dostosowania strategii lokalnych do celów i kierunków wskazanych w KPPUiWS, KPRES i innych dokumentach krajowych.
 
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Podnoszenie kompetencji nauczycielskich w pracy
z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych – kwalifikacyjne studia podyplomowe dla nauczycieli szkół ogólnodostępnych


Projekt realizowany na Wydziale Nauk Pedagogicznych UKSW w ramach konkursu nr RPMA.10.03.04-IP-14-004/15, Działanie 10.3. Doskonalenie zawodowe, Poddziałanie 10.3.4 Kształcenie oraz doskonalenie zawodowe osób dorosłych, RPO WM 2014-2020. Nr RPMA.10.03.04-14-1902/15. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
CAŁKOWITA WARTOŚĆ PROJEKTU: 707 071,25 PLN
KWOTA DOFINANSOWANIA: 634 489,12 PLN

W TYM WKŁAD UE: 565 657 PLN
Planowany termin uruchomienia studiów: październik 2016 r.
Czas trwania studiów: trzy semestry
Miejsce: Campus UKSW,  ul. Wóycickiego 1/3,  Warszawa (Młociny)
Opłata za jeden semestr: bezpłatne
Przewidywana liczba słuchaczy: 110 osób

Projekt „Nowoczesny pedagog”
Nr POWR.03.01.00-00-K423/16
 
Z  dn. 1.12.2016 z ramienia NARODOWEGO CENTRUM BADAŃ I ROZWOJU na Wydziale Nauk PedagogicznychUKSW w Warszawie rozpoczęła się realizacja projektu NOWOCZESNY PEDAGOG.
 
Projekt realizowany jest w ramach:
Oś priorytetowa: III. Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju
Działanie: 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym
Numer naboru: POWR.03.01.00-IP.08-00-PRK/16
Numer projektu: POWR.03.01.00-00-K423/16
 
Okres realizacji projektu: 3 edycje w okresie od: 2016-12-01 do: 2019-09-30
Opłata dla uczestników – BEZPŁATNIE
Liczba uczestników: 120 osób, po 40 osób w każdej z 3 edycji (3 lata trwania projektu)
miejsce: Kampus UKSW,  ul. Wóycickiego 1/3,  Warszawa (Młociny)
 
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Całkowity koszt projektu wynosi 402345 zł., z czego środki UE stanowią 390273 zł.



Wydział Nauk Pedagogicznych we współpracy z Wydziałem Biologii i Nauk o Środowisku rozpoczęli realizację międzynarodowego projektu pt. “The Unteachables”.
W projekcie uczestniczą partnerzy z Danii (koordynator), Włoch, Islandii, Hiszpanii oraz Słowenii.
Głównym celem projektu jest zbadanie w jakim zakresie obserwowany w Europie coraz większy odsetek młodzieży szkolnej przejawiający niechęć do nauki można przekształcić w grupę uczniów uczących się i nadających bieg swojemu procesowi kształcenia.
Badania będą odbywać się w środowisku naturalnym uczniów tj. w 10 szkołach partnerskich w całej Europie. Testowane będą nowe narzędzia i strategie uczenia się oparte na wykorzystaniu innowacyjnych technologii. Zostanie również wypracowana nowa metodyka kształcenia w tym zakresie. We wszystkie działania zostaną włączeni bezpośrednio nauczyciele akademiccy, naukowcy, eksperci, nauczyciele szkół średnich, uczniowie szkół średnich oraz nasi studenci.
Dla studentów naszej uczelni taki projekt to doskonała okazja, aby:
·         prowadzić badania w szkołach średnich;
·         uczestniczyć w procesie tworzenia, analizowania i testowania nowoczesnych strategii uczenia się;
·         współpracować w szerszym kontekście edukacyjnym naukowcami, ekspertami, nauczycielami szkół średnich oraz nauczycielami akademickimi;
·         kooperować ze środowiskiem naukowym i praktykami z innych krajów;
·         mieć szansę udziału w kolejnych, innowacyjnych projektach będących kontynuacją projektu „The Unteachables”;
·         zdobyć cenne kompetencje społeczne, w tym wzmocnić zdolność do współpracy oraz komunikacji w grupie;
·         zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie, poprzez uniwersalność zdobytej wiedzy i nowych umiejętności.

Projekt ma charakter innowacyjny. W Europie bowiem wzrasta problem uczniów z trudnościami w uczeniu się i funkcjonowaniu w szkole tj. uczniów, którzy nie chcą się uczyć i funkcjonować w szkole a środowisko szkolne nie odpowiada na ich potrzeby w wystarczającym stopniu lub stwarza bariery trudne do pokonania. Oznacza to konieczność tworzenia nowych zasobów edukacyjnych dla nauczycieli i dla nowych pokoleń przyszłych nauczycieli, którzy będą musieli stawić czoła rosnącej liczbie uczniów odczuwających czasem nawet fobię szkolną, czy tak zwane wypalenie, mające bardzo różne podłoże.
 
Studenci – przyszli nauczyciele – nie są odpowiednio przygotowani do pracy z tego typu “trudnym” uczniem, ponieważ kształcenie nauczycieli zmienia się 10 razy wolniej niż wiedza o potrzebach wprowadzania zmian w system nauczania czy też sam system nauczania. Dlatego też studenci naszej uczelni są tak bardzo ważnym partnerem i współpracownikiem tego projektu. Można powiedzieć, iż metody nauczania powinny uwzględniać obserwowalne zmiany pokoleniowe i cywilizacyjne, czy wręcz zmiana powinna dotyczyć w ogóle podejścia do nauczania. Czy tak się dzieje? Dziś m.in. coraz częściej podkreśla się rolę nauczyciela jako mentora pomagającego zdobywać wiedzę i umiejętności uczniom. W jakim zakresie w proces ten zostanie wpleciona nowoczesna technologia, jak metoda okaże się najskuteczniejsza i jaka zmiana będzie możliwa do zaobserwowania, ujawnią badania skuteczności i efektywności tej innowacji.
 
Projekt potrwa 24 miesiące do sierpnia 2020 roku, a już w przyszłym roku planowane jest spotkanie wszystkich partnerów w Polsce.
 
Uczestnicy polskiego zespołu projektowego:
·         Pracownicy naukowo-dydaktyczni:
·         dr Artur Baranowski, Wydział Biologii i Nauk o Środowisku – koordynator
·         dr Aleksandra Kulpa-Puczyńska, Wydział Nauk Pedagogicznych
 
·         Studenci Wydziału Nauk Pedagogicznych:
·         Aneta Żmijewska
·         Katarzyna Majcher
·         Sofija Iglińska
·         Adrianna Wróbel
·         Marcin Bielecki
·         Dyrektorzy i nauczyciele szkół średnich:
·         Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. A. Mickiewicza w Piastowie
Dyrektor: mgr Hanna Babikowska, nauczyciele mgr Monika Kwiatek, mgr Marta Jakubczak
·         Katolickie Publiczne Liceum Ogólnokształcące im. Bł. R. Archutowskiego w Warszawie
Dyrektor: mgr Tomasz Kowalczyk, mgr Anna Ściborek, mgr Łukasz Chojnowski
Strona projektu: https://theunteachableserasmus.blogspot.com/
Projekty badawcze prowadzone na Wydziale Nauk Pedagogicznych 2013
1. Tytuł projektu:
,,Coach rodzinny: innowacyjne podejście dom osób zagrożonych wykluczeniem społecznym”
Jednostka organizacyjna/ pomysłodawcy:
Wydział studiów nad Rodziną, Wydział Nauk Pedagogicznych, ks. prof. UKSW  dr hab. Mieczysław Ozorowski,  dr hab. Anna Fidelus
Instytucja ogłaszająca:
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych (MJWPU)
Status:
W trakcie realizacji
Okres realizacji:
01.07.2013 do 30.04.2015
2. Tytuł projektu:
“Metoda tutoringu innowacyjnym sposobem w pracy resocjalizacyjnej”
Jednostka organizacyjna/ pomysłodawcy:
dr Anna Fidelus WNP projekt w partnerstwie z AKI, UKSW jako partner
Instytucja ogłaszająca:
MJWPU
Status:
W trakcie realizacji
Okres realizacji:
01.12.2011 – 30.06.2014
Projekty badawcze prowadzone na Wydziale Nauk Pedagogicznych 2012
1. Tytuł projektu:
PI Europejski wymiar edukacji- technologie w służbie kształcenia
Jednostka organizacyjna/ pomysłodawcy:
Łopaciński, WNP, Prorektor ds. Kształcenia, CJO, Szałata, Bała
Instytucja ogłaszająca:
NCBiR
Status:
W trakcie realizacji
Okres realizacji:
01.07.2012- 30.06.2015
2. Tytuł projektu:
Koncepcja książki i oferta czytelnicza dla niewidomych dzieci w młodszym wieku szkolnym jako medium kulturowe we wczesnej socjalizacji i wychowaniu
Jednostka organizacyjna/ pomysłodawcy:
WNP – mgr Emilia Śmiechowska-Pietrovskij
Instytucja ogłaszająca:
NCN PRELUDIUM
Status:
Złożony
3. Tytuł projektu:
Podnoszenie kompetencji pracowników w ochronie zdrowia i opieki społecznej w kontekście Strategii Europa 2020
Jednostka organizacyjna/ pomysłodawcy:
Międzywydziałowe Centrum Studiów Podyplomowych UKSW/ I.Kądziela  / w tym WNP
Instytucja ogłaszająca:
NCBiR
Status:
W trakcie realizacji
Okres realizacji:
01.08.2013-31.07.2015
4. Tytuł projektu:
Człowiek miarą wszechrzeczy- kształcenie praktyczne w specjalnościach wspierajacych opiekę nad osobami starszymi i wykluczonymi społecznie
Jednostka organizacyjna/ pomysłodawcy:
WT, WFCh, WNHiS, WPiA, WNH, WNP, WM-P, WBNS, WNoR/ M.Wojtczak-Wałachowska
Instytucja ogłaszająca:
NCBiR
Status:
W trakcie realizacji
Okres realizacji:
01.01.2013-31.12.2015
5. Tytuł projektu:
Edukacja włączająca uczniów z dysfunkcją wzroku
Jednostka organizacyjna/ pomysłodawcy:
WNP, dr Marzena Dycht
Instytucja ogłaszająca:
NCN OPUS
Status:
Złożony
Projekty badawcze prowadzone na Wydziale Nauk Pedagogicznych 2011
1. Tytuł projektu:
“Metoda tutoringu innowacyjnym sposobem w pracy resocjalizacyjnej”
Jednostka organizacyjna/ pomysłodawcy:
dr Anna Fidelus WNP projekt w partnerstwie z AKI, UKSW jako partner
Instytucja ogłaszająca:
MJWPU
Status:
W trakcie realizacji
Okres realizacji:
01.12.2011 – 30.06.2014
2. Tytuł projektu:
Koncepcja książki i oferta czytelnicza dla niewidomych dzieci w młodszym wieku szkolnym jako medium kulturowe we wczesnej socjalizacji i wychowaniu
Jednostka organizacyjna/ pomysłodawcy:
WNP – mgr Emilia Śmiechowska-Pietrovskij
Instytucja ogłaszająca:
NCN PRELUDIUM
Okres realizacji:
2013-2014
3. Tytuł projektu:
Propozycje czytelnicze dla niewidomych dzieci w młodszym wieku szkolnym, jako efekt preferencji lekturowych i światopoglądowych dorosłych pośredników (wydawców, nauczycieli, wychowawców, bibliotekarzy) pomiędzy dzieckiem a książką
Jednostka organizacyjna/ pomysłodawcy:
WNP – mgr Emilia Śmiechowska-Pietrovskij
Instytucja ogłaszająca:
NCN PRELUDIUM
Status:
w trakcie realizacji
Okres realizacji:
2011-2014
Tytuł projektu:
“Od bierności do samodzielności. Przygotowanie nauczyciela do pełnienia zadań wychowawczych jako element wsparcia szkoły”
Jednostka organizacyjna/ pomysłodawcy:
WNP, dr B. Skowroński, ks. Franczak, L. Aksamit, M. Wojtczak-Wałachowska
Instytucja ogłaszająca:
MEN
Status:
 nie  przyjęty do realizacji
Projekty badawcze prowadzone na Wydziale Nauk Pedagogicznych 2010
1. Tytuł projektu:
ETiK II: Entwicklung eines Testinstrumentes zu einer didaktisch und bildungstheoretisch ausgewiesenen Erfassung moralischer Kompetenzen, bezogen auf den Ethik-Unterricht an öffentlichen Schulen
Jednostka organizacyjna/ pomysłodawcy:
prof. dr hab. D. Benner
Instytucja ogłaszająca:
DFG
Status:
w trakcie realizacji
Okres realizacji:
2011-2013
2. Tytuł projektu:
Coaching ? nowa metoda wsparcia procesów integracji społecznej i zawodowe
Jednostka organizacyjna/ pomysłodawcy:
Instytucja ogłaszająca:
Status:
w trakcie realizacji
Okres realizacji:
2011-2013
Projekty badawcze prowadzone na Wydziale Nauk Pedagogicznych 2009
Tytuł projektu:
Sporządzenie narzędzi badań nad kompetencjami moralnymi uczniów gimnazjum, kształtowanymi na lekcjach etyki (KoMoLEG)
Jednostka organizacyjna/ pomysłodawcy:
prof. dr hab. D. Benner, dr D. Stępkowski
Instytucja ogłaszająca:
MNiSzW
Status:
zakwalifikowany i nie  przyjęty do realizacji